Köpvillkor

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) exklusive moms och frakt. Vi är en B2B-företag (säljer enbart till företag). Emballage och ev. pallavgift tillkommer. Gäller det större kvantiteter och containrar? - Begär offert. Fullständiga köpvillkor innehållande försäljningsvillkor och leveransvillkor finner du nedan.

Försäljningsvillkor

Faktura

Företag kan välja att betala mot faktura. Vid ansökan om faktura tas kreditupplysning. Kreditprövningen kan innebära att förskottsbetalning krävs. Faktura skickas separat från försändelsen till registrerad fakturaadress, gärna via e-post, och ska vara betald inom 30 dagar. Betalas fakturan efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta och ev påminnelseavgift tillkommer. Vid order under 600:- tillkommer småorderavgift på 125:- om inte ett leveransavtal finns tecknat.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. Av trycktekniska skäl kan färgavvikelser förekomma. Vi förbehåller oss rätten till produkt- och konstruktionsförändringar samt för fel utom vår kontroll.

Leveransvillkor

Leveranstid och leveranskostnad

Normal leveranstid för lagervaror är 1-2 arbetsdagar efter mottagen och bekräftad beställning. Leverans sker med Schenker vardagar 7-16 och kan endast ske till fysisk företagsadress. Frakt tillkommer och beräknas när order inkommit och redovisas på orderbekräftelse via e-post. Incoterms 2020 tillämpas och fraktvillkor följer Delivery At Place (DAP).

Brådskande leverans

Vid brådskande leverans kontakta kundtjänst direkt på 010-129 40 00, så gör vi självklart vårt yttersta för att ni ska få era varor så fort som möjligt.

Leverans

I samband med att order lämnar vårt lager skickas ett leveransbesked via e-post. I leveransbeskedet finns sändningsnummer och en länk till transportörens hemsida för att försändelsen enkelt ska kunna följas. Om PK Produkter inte kan leverera på grund av hinder hos mottagaren, kommer leveransen gå tillbaka till terminal som kontaktar dig för att komma överens om en ny dag för utkörning. Avgift för leveranshinder debiteras. Allmänna leveransbestämmelser NL 17 tillämpas.

Försäkring

Alla varor som skickas med PK Produkters fraktavtal är försäkrade.

Transportskada

Vid synlig skada på emballaget vid leveranstillfället ska detta anges till chauffören och antecknas på fraktsedeln i samband med kvittens. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen sparas. Dold skada ska anmälas omgående till vår kundtjänst, dock senast inom 7 dagar efter mottagande av varan. Vid anmälan behövs bild på skadan, både på emballage och på produkten.

Retur

Kontakta oss om du inte är nöjd med ditt köp eller om något annat blivit fel. För returer till PK Produkter som ej först godkänts utgår ingen ersättning.

Garanti

PK Produkter erbjuder minst 1 års garanti på produkter ur vårt sortiment. Garantin gäller funktionsfel och tillverkningsfel som upptäcks under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid normalt slitage eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. PK Produkter ersätter ej arbetskostnad i samband med byte av reservdelar. Garantin gäller mot uppvisande av faktura eller kvitto.

Inte redan kund? Registrera dig här